بهترین بو‌‌ ‌ بهترین کیفیت‌ ‌ بهترین ماندگاری

جستجو کردن

بهترین بو بهترین ماندگاری بهترین قیمت

نکات دنیای عطر و ادکلن

تفاوت کوکو شنل با کوکو مادمازل شنل

کوکو شنل و کوکو مادمازل چه فرقی با هم دارند؟

کوکو شنل یا کوکو مادمازل

آیا کوکو شنل و کوکو مادمازل شنل با هم فرق دارند؟

کوکو شنل و کوکو مادمازل شنل به طور کامل با هم فرق دارند. هر دو بوی کاملا متفاوتی دارند. با وجودی که عطر و ادکلن های کوکو شنل و کوکو مادمازل شنل هر دو توسط برند شنل طراحی و ارائه شده است، اما بوی این دو به این صورت است:
کوکو شنل یک ادکلن کلاسیک تر و قدیمی تر (طراحی سال ۱۹۸۴ میلادی) می باشد و با بوی سنگین فانتزی که دارد بیشتر مناسب فصول سرد (پاییز و زمستان) است.
از طرفی کوکو مادمازل شنل مدرن تر و جدید تر (طراحی سال ۲۰۰۱ میلادی) می باشد و با بوی نسبتا سبک پیچیده ای که دارد مناسب فصول گرم سال (بهار و تابستان) و نیز چهار فصل است.
معمولا از کوکو مادمازل شنل به طور خلاصه کوکو مادمازل نام برده می شود و به خاطر طولانی نشدن نام آن، شنل آخر آن بیان نمی شود.
از لحاظ رنگ نیز این دو اندکی با هم تفاوت دارند. رنگ کوکو شنل صورتی نیست. کوکو شنل رنگی مایل به زرد و طلایی دارد اما کوکو مادمازل رنگی بین زرد و صورتی دارد. البته رنگ سری های مختلف هر عطر و ادکلنی می تواند با سری های دیگر آن اندکی فرق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: علت تغییر و تفاوت رنگ عطر و ادکلن های یکسان یا مختلف

در اینجا تفاوت های کوکو شنل با کوکو مادمازل را بیان کردیم که در ایران متاسفانه اکثر فروشندگان به علت عدم تخصص در هنر عطر و ادکلن، به اشتباه هر دو ادکلن را یکی می دانند و معمولا به خاطر بیشتر بودن تولید، عرضه و درخواست کوکو مادمازل، آن را با نام های کوکو شنل و کوکو مادمازل عرضه می کنند. البته گاهی اوقات نیز به اشتباه کوکو شنل را به جای کوکو مادمازل به فروش می رسانند که به خاطر کم بودن کوکو شنل معمولا این اتفاق کم تر رخ می دهد و در اکثر مواقع کوکو مادمازل به جای هر دو به فروش می رسد.

البته این نکته مهم را نیز در اینجا اضافه کنیم که لزوما کوکو مادمازل از کوکو شنل بهتر نیست یا برعکس. بلکه هر کدام طرفداران خود را دارند. اما به طور کلی عطر و ادکلن های خنک و مواردی که می توان آن ها را در چهار فصل استفاه کرد، نسبت به عطر و ادکلن هایی که فقط در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) بیشتر می توان آن ها را استفاده کرد، عطر و ادکلن های چهار فصل و خنک طرفداران بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: عطر و ادکلن بوی گرم یا خنک؟ عامه پسند یا خاص پسند؟
بیشتر بخوانید: عطر و ادکلن بوی سنگین یا سبک؟ بوی تلخ یا شیرین؟

عطر و ادکلن های چهار فصل یا مناسب بهار و تابستان معمولا بوی سبکی دارند و عام پسند هستند. از طرفی عطر و ادکلن های هوای سرد یا همان مناسب پاییز و زمستان معمولا بوی سنگینی دارند و خاص پسند هستند. بنابراین کوکو مادمازل که چهار فصل است و بوی سبک خنکی دارد می تواند طرفداران بیشتری داشته باشد و کوکو شنل که که مناسب فصول پاییز و زمستان است و بوی نسبتا سنگین فانتزی دارد امکان دارد طرفداران خاص تر و کم تری داشته باشد. البته اگر هر عطر و ادکلنی را در زمان و مکان مناسب خود استفاده کنید اکثر مردم بوی آن را بسیار خوب حس می کنند.

مشاهده سایزها و قیمت های مختلف کوکو شنل
مشاهده سایزها و قمیت های مختلف کوکو مادمازل

دیدگاهتان را بنویسید

لیست محصولات