بهترین بو‌‌ ‌ بهترین کیفیت‌ ‌ بهترین ماندگاری

جستجو کردن

بهترین بو بهترین ماندگاری بهترین قیمت

نکات دنیای عطر و ادکلن

علت تفاوت قیمت در عطر و ادکلن‌های مختلف در چیست؟

گران بودن عصاره خالصی که در بازار موجود نیست

همان گونه که در صفحه تفاوت “آیا عطر و ادکلن برای سلامتی سالم است؟” توضیح داده شده است، حجم یک کامیون از یک گل خاص تنها چند قطره عصاره خالص روغنی گل و اسانس خالص می‌دهد و با ترکیبی از این روغن های خالص عطر و ادکلن درست می کنند. (معنای این روغن و اسانس ۱۰۰٪ طبیعی واقعی که قیمت به شدت نجومی دارد و در بازار و برای عرضه عموم وجود ندارد با روغن ها و اسانس های معمولی بسیار ارزان که از ترکیب برخی مواد درست می شود فرق دارد.)
این عصاره ها و اسانس‌های خالص به شکل بسیار نجومی گران هستند. مثلا یک لیتر اسانس رز بلغاری که در عطر و ادکلن های لاکچری استفاده می شود، حدود ۱۵ هزار دلار ارزش مالی دارد. این اسانس خالص را نمی‌ توان بدون مواد افزودنی به صورت مستقیم به فروش رساند. زیرا پخش شوندگی خیلی کمی دارند، تاریخ انقضای خیلی کمی دارند، به شدت گران هستند و در صورت ارائه حتی اکثر افراد ثروتمند هم نمی توانند آن را بخرند زیرا اولا به صرفه نیستند و دوما برای استفاده ی مستقیم مناسب نیستند. در نتیجه این اسانس خالص به هیچ عنوان در بازار یافت نمی شود.
این تنها یک نمونه‌ است که نشان می دهد حتی عطر و ادکلن هایی که در بازار گران هستند با مواد اولیه ی ۱۰۰٪ خالص درست نشده اند.

آیا گران بودن عطر و ادکلن همیشه به معنای خوب بودن آن است؟

پاسخ خیر است. با وجودی که عطر و ادکلن های ارزان امکان دارد کیفیت پایین‌تری داشته باشند و عطر و ادکلن های خوب باید قیمت بیشتری نسبت به عطر و ادکلن های بی کیفیت داشته باشد اما این اختلاف قیمت ها تا یک محدوده خاص منطقی هستند و بیشتر از آن قیمت، گران‌تر بودن همیشه به معنای بهتر بودن عطر و ادکلن مورد نظر نمی‌ تواند باشد.
درست است که اختلاف قیمت خیلی زیاد در عطرها یا ادکلن‌های یک برند می‌تواند در برخی مواقع واقعا به خاطر هزینه تولید باشد اما در برخی مواقع نیز می‌تواند تنها به خاطر هزینه تبلیغات و بازار گرمی‌ ها باشد نه بهتر بودن کیفیت آن!
حتی جدا از بحث کیفیت، قیمت به تنهایی تعیین کننده رضایت شما از یک عطر یا یک ادکلن خاص نخواهد بود. زیرا سلیقه ی بویایی مردم با هم فرق دارد و این تفاوت سلیقه در صورتی مشخص می شود که مردم ندانند قیمت عطر و ادکلن مورد نظر چقدر است (طبق قیمت آن، عطر و ادکلن مورد نظر را قضاوت نکنند.) این نکته بسیار مهم در قسمت پایین این صفحه به صورت خلاصه توضیح داده شده است.

به هنگام خرید عطر و ادکلن به این نکات باید دقت کرد:

۱. با توجه به قیمت عطر و ادکلن‌ها خوب بودن بوی آن‌ها را قضاوت نکنید. بلکه با توجه به سلیقه و ذائقه ‌ی خود عطر و ادکلن مورد نظر را انتخاب کنید. امکان دارد شما از بوی یک عطر یا ادکلن گران قیمت اصلا خوشتان نیاید.

۲. ابتدا عطر و ادکلن مورد نظر را در حجم کم خریداری کنید. در صورتی که ماندگاری آن به میزان قابل قبولی بود و بوی آن با سلیقه‌ی شما همخوانی داشت در این صورت حجم بالای آن را می‌توانید با خیالی آسوده خریداری کنید. (در قسمت صفحه محصولات سایت ادکلن هندکرفت، با ارائه عطر و ادکلن هم به صورت بطری حجم بالا و هم به صورت اسپری تستی، این مشکل حل شده است.)

۳. پس از پیدا کردن و انتخاب کردن عطر یا ادکلن یک برند خاص، قیمت آن را در فروشگاه های مختلف مقایسه کنید. یک صفحه بسیار خوب برای خرید ادکلن با کیفیت بالا و با کم ترین قیمت ممکن، عطر و ادکلن های هندکرفت می باشد که تمامی عطر و ادکلن های خوب دنیا را در اندازه‌های مختلف بدون واسطه با کم ترین قیمت به شما ارائه می دهد. این ادکلن ها در صورت عدم رضایت قابلیت مرجوعی دارند.

۴. عطر گران تر است یا ادکلن؟ قیمت ادوپرفیوم (عطر واقعی و اصل) از قیمت ادکلن (ادکلن اصل) می‌تواند بیشتر باشد. به عنوان نمونه عطر اونتوس قیمت بیشتری نسبت به ادکلن اونتوس دارد. بوی عطر و ادکلن اونتوس یکی است اما دقت کنید لزوما عطر بهتر از ادکلن نیست. بلکه با توجه به هدف استفاده شما از عطر و ادکلن، حتی ادکلن می‌ تواند بسیار بهتر از عطر باشد. در ایران معنای عطر و ادکلن به اشتباه تعریف شده است. حتی در سایت ادکلن هندکرفت نیز در واقع ادکلن ها همان ادوپرفیوم های با کیفیت بالا هستند اما به خاطر عدم استفاده مردم از کلمه ادوپرفیوم و استفاده نا به ‌جا از کلمه عطر، در این سایت برای تمامی محصولات از کلمه ادکلن استفاده می‌ شود. برای اطلاع از تفاوت عطر و پرفیوم و ادکلن و اینکه آیا برای شما عطر بهتر است یا ادکلن، از صفحه تفاوت عطر با ادکلن دیدن فرمایید.

۵. علاوه بر قیمت باید به سازنده و ارائه دقت کنید که افراد متخصصی سازنده و ارائه دهنده عطر و ادکلن مورد نظر باشند. دو نکته که باید مراقب باشید:

الف- عطر و ادکلن های بسیار ارزان قیمت اگر پخش و ماندگاری خوبی داشته باشند، تنها در صورتی از مواد اولیه جهت مشکل ساز نبودن برای سلامتی می توانید مطمئن شوید که ارائه دهنده آن رسمی باشد و یا افراد قابل اعتماد و متخصص در کار عطر و ادکلن باشند. البته حتی در صورت اصل بودن و ارائه توسط شرکتی مطمئن باز هم برخی مشکلات برای سلامتی (البته بسیار کم تر از سایر عطر و ادکلن ها) را دارا هستند.

ب- عطر و ادکلن های گران تر می توانند نشان دهنده این باشند که در مواد اولیه دقت بیشتری شده است. اما باز هم همان مشکلات عمومی عطر و ادکلن ها برای سلامتی را دارند و نیز لزوما قیمت بالا نشان دهنده پخش شوندگی و ماندگاری بالاتر نیست. دقت کنید که این قیمت گران حتی از جانب نمایندگی و ارائه دهنده اصلی تا حدی معقول است و امکان دارد قیمت آن محصول را تنها برای بازار گرمی و تصور اینکه کیفیت خوب و بوی خوبی دارد قیمت را بالا اعلام کنند. متاسفانه چیزی که در جامعه ی مدرن شکل گرفته است این است که عده ی زیادی از مردم بوی خوب یا بد یک عطر یا ادکلن را به نسبت به قیمت آن قضاوت می کنند. به خاطر همین موضوع عده‌ای سود جو که محصولات را با قیمت منصفانه ارائه نمی دهند هر روز به نا حق جیبشان پر می شود.

۶. هر گرانی لزوما به معنای اصلی بودن نیست. ادکلن های فیک و تقلبی (ارزان تر، گران تر یا هم قیمت با عطر و ادکلن اصلی) وجود دارند که کاملا مشابه نمونه اصلی هستند و هنگامی که این ادکلن های ۱۰۰٪ مشابه اصلی را به نمایندگی ببرید، حتی خود نمایندگی و سازندگان آن نمی توانند تقلبی بودن آن را تشخیص دهند!

بنابراین توصیه می‌شود با توجه موارد گفته شده قیمت عطر و ادکلن مورد نظرتان در سایت‌ ها و فروشگاه‌ های قابل اعتماد مقایسه کنید و سپس عطر و ادکلن مورد نظرتان را با مناسب‌ ترین قیمت و بهترین کیفیت خریداری کنید.

نکته مهم!

گفتن این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که در صورتی که عطر و ادکلنی که خریداری می‌ کنید، اگر با وجود کیفیت بالای آن اما قیمت خیلی مناسب و قیمت پایینی دارد، بهتر است در محافل و همنشنی‌ها در صورتی که قیمت‌ آن را از شما پرسیدند، قیمت آن را ارزان اعلام نکنید! زیرا متاسفانه طبق جوی که در اکثر جوامع وجود دارد، به اشتباه تصور بر این است که قیمت‌های ارزان نشان دهنده کیفیت پایین می‌تواند باشد اما واقعیت این است که در صورتی که شما عطر و ادکلن مورد نظرتان را با کیفیت مطلوب، به قیمت پایین‌تری نسبت به اطرافیان و دوستانتان خریداری می‌ کنید، این موضوع نشان دهنده هوش شما در بررسی قیمت ها و کیفیت های مخلتف است. در واقع اگر دوستان شما همیشه با قیمت های کلان و قیمت های خیلی بالایی در حال خریدن عطر و ادکلن و سایر محصولات مصرفی هستند این امر می تواند نشان دهنده این باشد که آن ها هرگز قیمت ها را مقایسه و کیفیت ها را تست نمی کنند و با اشتباهات جو مردم پیش می روند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لیست محصولات