بهترین بو‌‌ ‌ بهترین کیفیت‌ ‌ بهترین ماندگاری

جستجو کردن

بهترین بو بهترین ماندگاری بهترین قیمت

نکات دنیای عطر و ادکلن

تفاوت عطرهای گران برند با عطرهای ارزان گرمی

قیمت های مختلف عطر و ادکلن

منظور از عطر اصل (پرفیوم، ادوپرفیوم، ادکلن و غیره) همان عطری نیست که به صورت گرمی با قیمت به شدت ارزان بدون بسته بندی در اکثر فروشگاه ها یافت می‌شود.
در میان مردم ایران، معمولا عده‌ی خیلی کمی معنای واقعی عطر، ادکلن، عطر گرمی و تفاوت بین این موارد را می‌دانند. در اینجا البته قرار نیست تفاوت بین عطر با ادکلن را مطرح کنیم. برای مشاهده تفاوت عطر با ادکلن نیز می‌ توانید صفحه تفاوت عطر با ادکلن را مطالعه کنید. اما در اینجا به صورت خلاصه تفاوت عطر و ادکلن اصل با عطر و ادکلن گرمی را بیان می‌ کنیم.

عطر اصل چیست؟

هنگامی که یک شرکت برند معتبرِ عطر و ادکلن، یک رایحه‌ را طراحی می‌کند، این رایحه را به صورت عطر یا ادکلن (در غلظت‌های مختلف) ارائه می‌ دهد. این شرکت‌ها بالاترین غلظت محصول مورد نظر را تحت عنوان پرفیوم (Perfume) یا ادوپرفیوم (Eau de perfume) ارائه می‌ دهند. این پرفیوم و ادوپرفیوم برند اصلی همان عطر اصل است و محصولات با غلظت کم تر آن برند نیز ادکلن اصل می باشد.

عطر گرمی چیست؟

شرکت‌هایی نیز وجود دارند که معمولا خودشان کار طراحی اولیه و تبلیغات و ارائه عطر و ادکلن اولیه را انجام نمی‌ دهند. به جای آن، فرمول برندی که رایحه ی عطر و ادکلن مورد نظر را طراحی و درست کرده است را خودشان پیدا می کنند. پیدا کردن این فرمول‌ها تبحر و آزمون خطاهای زیادی را نیاز دارد. این شرکت‌ها با پیدا فرمول نهایی در واقع از عطر و ادکلن برند کپی برداری می‌کنند.

نکته اول:
از لحاظ پخش و ماندگاری لزوما ماندگاری عطر و ادکلن شرکت اصلی از عطرهای گرمی بیشتر نیست و حتی گاها ماندگاری عطرهای گرمی بسیار بیشتر است! ماندگاری عطر و ادکلن شرکت‌های مختلف عوامل مختلفی دارند. اما مشکل عمده عطرهای گرمی در این است که امکان دارد واسطه‌های زیادی بین شرکت اول ارائه دهنده عطر گرمی تا فروشنده آخر ارائه دهنده وجود داشته باشد و هر یک برای سود بیشتر، به عطر گرمی ناخالصی اضافه کند تا در نتیجه عطر گرمی که به دست شما می‌رسد کیفیت پایینی داشته باشد.

نکته دوم:
عطرهای گرمی معمولا در کشورهای ثروتمند به عنوان سمپل‌ها و نمونه عطر‌ها در حجم‌های کوچک به فروش می‌رسد تا خریداران عطر و ادکلن‌ها به جای خرید عطر و ادکلن‌ها در حجم‌های زیاد بدون دانستن بوی آن، ابتدا در حجم‌های کم آن را خریداری کنند و در صورت دوست داشتن بوی آن، عطر و ادکلن مورد نظر را در حجم بزرگ از شرکت ارائه دهنده آن برند خریداری کنند.
از طرفی نیز این عطرهای گرمی در سرتاسر کره‌ی زمین در محله‌هایی که کم‌تر کالای لوکس خریداری می‌کنند رونق خیلی زیادی دارد و مردم به جای خرید عطر و ادکلن برند اصلی (گران قیمت)، همان عطر و ادکلن را به صورت گرمی (قیمت خیلی مناسب تر) که تولید شرکت‌ های مختلف است و در عطر فروشی ها در بطری های مختلف ارائه می شود خریداری می کنند.

نکته سوم:
هر دو نوع هم عطر و ادکلن برند و هم عطر گرمی در برخی مواقع بوی کاملا مشابه و در برخی مواقع دیگر بوی نزدیک به هم دارند. بوی اصلی بویی است که شرکت برند ارائه دهنده آن عطر و ادکلن آن را ارائه داده است. اما بوی اصلی به معنای بوی بهتر نیست! بلکه امکان دارد با توجه به سلیقه شما بوی عطر گرمی حتی بهتر باشد. مشکل عطر گرمی نیز در این است که عطرهای گرمی شرکت‌های مختلف زیادی هستند و هرکدام فرمول خود را دارند! بنابراین با عطر گرمی یک عطر فروشی تصور نکنید که تمامی عطرهای گرمی یک عطر و ادکلن بوی کاملا مشابهی دارند. زیرا شرکت هایی که عصاره،‌ روغن و اسانس خالص برندهای عطر و ادکلن را تولید می کنند زیاد هستند. (معنای اصلی روغن و اسانس عطر در صفحه تفاوت عطر با ادکلن توضیح داده شده است.)
برخی از شرکت هایی که عطر و ادکلن مشابه برند اصلی را با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهند عبارتند از:
۱. هندکرفت – فرانسه : که در واقع ارائه دهنده مواد اولیه عطر و ادکلن برندهای بزرگ دنیا است و در کنار آن به صورت محدود به مشتریان عادی نیز عطر و ادکلن را با قیمت بسیار مناسب با بهترین کیفیت (کیفیت بو، ماندگاری و پخش شوندگی) ارائه می دهد.
۲. سایر شرکت ها مانند جیوادان (سوئیس) ، لوزی  (سوئیس) ، بل (آلمان) ، جی آر سی (ایتالیا) : که گاها ارائه دهنده مواد اولیه عطر و ادکلن برندهای بزرگ دنیا نیز می باشند اما حرفه اصلی آن ها تولید اسانس های خالص عطرهای گرمی و فروش آن به واسطه ها است. واسطه ها نیز اسانس ها را به عطر فروشی ها می فروشند و عطر فروشی ها این اسانس ها را با سایر مواد اولیه مانند الکل بی بو (برای خاصیت پخش شوندگی) ترکیب می کنند و سپس به مشتریان می فروشند. مشکل اصلی این شرکت ها ارائه اسانس ها در کیفیت های مختلف (ارزان متوسط گران) با قیمت های مختلف است که این می تواند باعث شود قیمت اسانس های خوب خیلی گران باشد در حالی که اسانس و روغن عطر تولید شده توسط این شرکت ها باید قیمت ارزانی داشته باشند. از طرفی از آن جایی که واسطه های زیادی بین شرکت اصلی تا ترکیب کننده اسانس ها با مواد اولیه و سپس ارائه به مردم وجود دارد، از ابعاد مختلف کیفیت اصلی اسانس این شرکت ها در این خرید و فروش ها تا رسیدن به دست مشتری (به خاطر سود افراد مختلف) به شدت پایین می آید.

نکته چهارم:
بوی هر سری از یک عطر و ادکلن – چه شرکت برند و چه گرمی – با سری‌های مختلف همان شرکت (تاریخ تولیدهای مختلف آن) می‌تواند متفاوت باشد.
به طور کلی در نوع بوهای یک عطر و ادکلن:
۱. در تولیدات شرکت های مختلف معمولا اندکی اختلاف بو وجود دارد.
۲. در بین خود سری های مختلف تولیدی یک شرکت نیز این اختلاف بوها وجود دارد.
البته به طور کلی افراد عادی متوجه تفاوت بوها نمی شوند و کسانی که تخصص در بو کردن عطرهای مختلف دارند می توانند تا حدی اختلاف در بوها را متوجه شوند.

نکته پنجم:
از لحاظ کیفیت مواد اولیه نیز با وجودی که با نگاه به قیمت بسیار پایین برخی عطرهای گرمی، می‌توان حدس زد که این ارزانی می‌تواند به خاطر کیفیت نامرغوب مواد اولیه باشد، اما نمی توان با قاطعیت در این مورد نظر داد. زیرا مواد اولیه‌ی خود شرکت‌های اصلی نیز عصاره و اسانس خالص گل و گیاهان مورد نظر نیست و ناخالصی‌های فراوانی دارد. در هر صورت در صفحه “آیا عطر و ادکلن ها برای سلامتی بدن سالم هستند؟” پس از بررسی مواد اولیه موجود در عطر و ادکلن‌ها پیشنهاد کردیم که هر عطر و ادکلنی را – چه عطر و ادکلن برند و چه عطرهای گرمی – را بر روی بدن خود استفاده نکنید بلکه با خیالی آسوده تر بر روی لباس استفاده کنید تا خطرات احتمالی به حداقل برسد.

نکته ششم:
عطر و ادکلن تنها بر روی زبان می توان عطر یا ادکلن باشد. بسته به نوعی که سازنده عطر و ادکلن را می سازد امکان دارد سازنده فرمول عطر را برای ادکلن و فرمول ادکلن را برای عطر استفاده کند. این اتفاق بیشتر در عطر و ادکلن های فیک (با ظاهر اصل و اورجینال) و نیز در عطرهای گرمی که فروشنده محتویات را غیر اصولی ترکیب می کند رخ می دهد. در این دو مورد حتی فروشندگان نیز نمیدانند محصولی که ارائه می دهند عطر است یا ادکلن!
البته همانگونه که در صفحه تفاوت عطر با ادکلن گفتیم در ایران معمولا به اشتباه به تمامی عطر و ادکلن هایی که با باکس و جعبه در حجم های زیاد و در بطری اسپری ارائه می شود ادکلن می گویند با وجودی که محصول مورد نظر می تواند عطر باشد.
یک راه حل برای تشخیص این مورد این است که بطری خریداری شده را محکم تکان دهید. در صورتی که در محصول مورد نظر، حباب های داخل محلول دیر ناپدید شوند محصول مورد نظر بیشتر نزدیک به عطر و در صورتی که حباب هایش زود ناپدید شوند ادکلن است. اما دقت کنید که این آزمایش به هیچ عنوان نمی تواند برتری کیفیت را نشان دهد. یک ادکلن تازه و با کیفیت صدها برابر بهتر از همان عطر (که تازه نباشد) است.

نکته هفتم:
شرکت‌های تولید کننده عطرهای گرمی هزینه‌ای بابت بازاریابی جهت مطرح کردن آن عطر و ادکلن پرداخت نمی کنند زیرا عطر و ادکلن مورد نظر از قبل مطرح شده است و مشتریان خود را در جهان پیدا کرده است. در نتیجه قیمت عطرهای گرمی رقابتی و بسیار ارزان هستند. البته علت دیگر این که عطرهای گرمی ارزان هستند می تواند به خاطر مواد اولیه بی کیفیت باشد. همچنین قیمت بالای عطر و ادکلن ارائه شده در شرکت اصلی لزوما به معنای خوب بودن مواد اولیه نیست. عوامل خیلی زیادی در قیمت گذاری عطر و ادکلن دخیل هستند. می‌توانید از صفحه عوامل تاثیرگذار در قیمت عطر و ادکلن دیدن فرمایید.

در هر صورت به طور خلاصه در این صفحه قصد ما این بود تا با توضیحاتی مختصر و مفید تفاوت عطر های برند را با عطر های گرمی برای شما مشتریان محترم بیان کنیم. با مشاهده صفحه نکات و دانستنی های دنیای عطر و ادکلن می توانید مطالب مهم حرفه ای درباره عطرها و ادکلن ها را مشاهده کنید و در موضوع عطر و ادکلن تبدیل به یک عطر باز حرفه ای و متخصص شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لیست محصولات